Rasm chizish ko`plab yosh bolalarning sevimli mashg`ulotidir va bu nafaqat qiziqarli, balki foyda keltiradi.
Rasm chizish-bu bolani rivojlantiradigan va stressni engishga yordam beradigan qiziqarli mashg`ulot. Bolalar juda yoshligidan rasm chizishni boshlaydilar. Ular yorqin ranglarni yaxshi ko`radilar va shuning uchun qalamdan oldin markerlar bilan chizishni boshlaydilar.
Maktabgacha yoshdagi bolalar rasm chizish uchun ko`p vaqt sarflashadi: rasmlarni bo`yash, oddiy chiziqlar yoki geometrik shakllarni barmoqlar yoki markerlar bilan chizish. Kattalar va katta yoshdagi bolalardan farqli o`laroq, maktabgacha yoshdagi bolalar nima chizayotganlarini tushunmaydilar. Ular natija emas, balki chizish jarayonining o`zi bilan qiziqishadi. Bolalar hozirgi daqiqaga e'tibor berishadi va bu faoliyat orqali o`zlarini ifoda etishadi. Farzandingizga so`z erkinligini bering, aralashmang. Va kim biladi-ehtimol sizning oldingizda kelajakdagi Pikasso bor!
Farzandingizni ijodiy bo`lishga undang:
farzandingizga rasm chizishga yordam bermang–bu uning ushbu mashg`ulotga bo`lgan istagini susaytirishi mumkin. U hali siz kabi buni qanday qilishni bilmaydi. Faqat uning yonida turing va uning ijodini maqtang;
farzandingizga uning ijodini baholashda umumiy maqtovlar aytmang. Iloji boricha aniq bo`lishga harakat qiling. «Chiroyli rasm» deyishning o`rniga, «siz rasmda juda ko`p qizil bo`yoq ishlatgansiz. Nega bu rangni tanladingiz?»Bu bolani o`ylashga majbur qiladi, shuningdek, siz uning chizmalariga e'tibor berganingizni bildiradi»;
farzandingizga nima va qanday chizish kerakligini aytmang. Uni ranglar bilan tajriba o`tkazishga undang. Unga, masalan: “uy yoki daraxt chizing”, deb aytmang. Buning o`rniga, u ko`rgan yoki tasavvur qilgan hamma narsani chizishi mumkinligini ayting;
farzandingiz bilan uning ishini tahlil qiling. Nima uchun u ma'lum bir ob'ektni chizganini va nima uchun bunday ranglarni tanlaganini so`rang. Undan rasm chizish g`oyasini tushuntirishini so`rang;
noto`g`ri bo`lishdan qo`rqmang. Agar bola o`z ishini tugatgan deb hisoblasa, rasmni tugatish yoki qayta ishlashni taklif qilmang. Unga chizilgan rasm etarlicha yaxshi ekanligini bildiring. Bu uning o`ziga bo`lgan ishonchini va ijodkorligini oshiradi.